آیا استفاده از عطر برای بدن مضر است؟

آیا استفاده از عطر برای بدن مضر است؟ صرف نظر از هزینه و کیفیت هر محصول آرایشی ، مصرف آن به دلیل اثرات مضر پاشیدن عطر بر روی بدن در برخی افراد ، ممکن است باعث واکنش های پوستی شود. استفاده از این مواد ممکن است در ابتدا هیچ عارضه ای برای مصرف کننده ایجاد نکند ، اما پس از مدتی صدمات پاشش عطر بر روی بدن در برابر تماس با این مواد چنان مقاوم می شود که این مواد با قرار گرفتن در معرض اثر منفی خواهند داشت. . نور مستقیم خورشید در صورت بروز واکنش هایی مانند تاول زدن ، خارش ، قرمزی پوست ، پوسته پوسته شدن ، ترشح ، لکه ، حساسیت به نور خورشید ، فرد باید استفاده از این مواد را متوقف کند. اما وقوع این عوارض منجر به ممنوعیت مصرف آن نمی شود زیرا اگر محصول به روشی استاندارد تولید شود ، احتمال بروز چنین عوارضی بسیار نادر است.

این مطلب ترجمه شده از سایت : anieh.com است.

معایب پاشیدن عطر روی بدن

وقتی صبح خود را طبق معمول با عجله آغاز می کنید و سعی می کنید به موقع به محل کار خود بروید ، احتمالاً فکر نکرده اید که چگونه استفاده از عطر بر سلامتی شما تأثیر می گذارد. آیا تا به حال بدن حساس خود را قبل از برداشتن کلیدها به عطر آغشته کرده و سلامتی خود را در معرض خطر قرار داده اید؟ یا آیا استفاده از عطر هر روز سلامتی شما را به خطر می اندازد؟ مطالعات نشان می دهد نتایج متناقضی ، ادعا می کند هر چیزی که در اثر فعل و انفعالات مضر همراه با عطر و آفتاب ایجاد شود ، اشتها را کاهش می دهد.

آیا استفاده از عطر برای بدن مضر است؟

 

فراموش نکنیم که استفاده از عطر خطر ابتلا به ویروس نیل غربی را که حشرات را به خود جلب می کند افزایش می دهد. اکثر محققان بر این باورند که عطرها می توانند روحیه شما را بهبود بخشند و سلامت افرادی را که به عطرها حساسیت دارند به خطر بیندازند.حسی بویایی شما به ویژه قوی است زیرا به سیستم لیمبیک مغز متصل است که منبع احساسات است.

به همین دلیل است که بوییدن یک تکه شکلات شما را به خاطرات کودکی بازمی گرداند. دلیل مشابهی وجود دارد که عطرها و رایحه های دیگر می توانند روحیه شما را تغییر دهند. به عنوان مثال ، تحقیقات در مورد حالات رفتاری نشان داده است که رایحه نارنگی آفریقایی هیجان انگیز است و همچنین رایحه نارگیل آرامش بخش است. وقتی این رایحه ها در رایحه های مختلف قرار می گیرند ، به طور مساوی باعث تغییر حالت می شوند. یک مطالعه نشان داد که رایحه ها می توانند تنش عضلانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند اما تحقیقات دیگر نشان می دهد که همه رایحه ها مناسب نیستند.

طبق گزارش National Toxic Encephalopathy ، رایحه هایی مانند عطر خطر جدی برای سلامتی یک پنجم افراد است. صرف حضور در اتاقی که از عطر استفاده شده می تواند باعث بروز میگرن ، حالت تهوع و علائم مشابه مانند آسم شود.یکی دیگر از خطرات سلامتی جهانی استفاده از عطرهای تقلبی است. مطالعه ای که توسط Harper's Bazaar در سال ۲۰۰۹ انجام شد ، نشان داد که نسخه های خطرناک عطر به منظور داشتن ادرار ، ضد یخ و باکتری های خطرناک طراحی شده اند.

نمی توان انکار کرد که استفاده از عطر روی گردن و مچ برای سلامتی خطرناک است. اگر عطر خود را از فروشگاه های معتبر خریداری می کنید و از هر چهار نفر خوش شانس هستید که از تأثیرات منفی استفاده از عطر تأثیر نمی پذیرند ، به نظر می رسد فواید عطر بیشتر از مضرات استفاده از آن است. اما ممکن است این مورد در مورد شخصی که در آسانسور کنار شما ایستاده است نباشد.

استفاده زیاد از عطر روی پوست

نکته دیگری که در مورد عطرها باید به آن توجه کنید این است که اگر عادت دارید چندین بار در روز خود را معطر کنید ، یا بطری عطر را روی صورت خود خالی کنید ، باید بدانید که برخی از این محصولات حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی خطرناک و قوی هستند. عملکرد هورمون در حقیقت ، برخی از این محصولات حاوی ماده شیمیایی به نام دی اتیل فنول هستند که می تواند بر عملکرد هورمون ها تأثیر بگذارد.

به گفته متخصصان اتریشی ، یکی از عوارض جانبی این ماده شیمیایی این است که وقتی در تماس با پوست قرار می گیرد ، وارد جریان خون می شود و می تواند برای مردان و زنان مشکلات باروری و همچنین بیماری های پستان ، پروستات و متابولیسم ایجاد کند. 

ضرر استفاده از عطر روی پوست بدن

بسیاری از مواد معطر در کشورهای مختلف در فهرست زباله های خطرناک EPA قرار دارند. این مواد در صورت استنشاق باعث تنگی نفس و احساس سوزش در چشم ، دهان ، پوست ، ریه ها و گلو می شوند. بنزالدهید یکی از موادی است که در عطرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده باعث پژمردگی و افسردگی سیستم عصبی مرکزی مغز می شود. بنزیل الکل ماده رایج دیگری است که در عطرها استفاده می شود.

مواد اولیه ای که در ساخت عطرها استفاده می شود معمولاً از گلهای مختلف گرفته می شود که اغلب حاوی مواد حساسیت زا هستند. این مواد با علائمی مانند سرفه ، عطسه ، خارش و کهیر همراه هستند. استفاده بیش از حد از عطر باعث می شود که این مواد حساسیت زا همراه با باد در محیط پخش شود و همچنین به افرادی که آلرژی دارند اما خودشان از عطر استفاده نمی کنند آسیب برساند. علاوه بر این ، مواد فرار مورد استفاده برای پخش عطرها اغلب در پوست ، خون و شیر مادر جمع می شوند و تجمع آنها می تواند باعث تحریک پوست ، سرطان ، اختلالات هورمونی و ناباروری شود.

این مواد به راحتی وارد زنجیره غذایی می شوند و عملکرد سیستم بدن را مختل می کنند. متخصصان محیط زیست معتقدند که استفاده از عطر و اسپری منجر به گرم شدن کره زمین می شود. متأسفانه اکثر سازندگان عطر از مواد سمی و مضر استفاده می کنند که مورد تایید معتبرترین سازمان های پزشکی بین المللی در جهان نیست و تشخیص آن برای افراد عادی غیرممکن است.

ترکیب شیمیایی رایحه باعث رشد غیرطبیعی اندام های تولید مثل در جنین نر می شود. تحقیقات اضافی نشان می دهد که این ترکیبات بر تعداد اسپرم مردان بالغ نیز تأثیر می گذارد و ناباروری را کاهش می دهد. البته برخی گزارش های پزشکی بر رایحه درمانی یا رایحه درمانی تأکید دارند ، اما در این روش ها ، رایحه طبیعی گل و گیاه تحت نظر پزشک مورد استفاده قرار می گیرد و انجام می شود.

لینک های دانلود

مشخصات

نظرات

تمامی حقوق متعلق به جالبستان بوده است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
بازی انفجار سایت بت اسپات