آشنایی با رول فرمینگ ، ساندویچ پانل و تیغه کرکره برقی

ساندویچ پانل 

یکی از بهترین و مفیدترین مصالح ساختمانی که در قرن اخیر ساخته شده است. این سازه مقاوم و مفید گره های زیادی را از مهندسان ساختمان در زمینه طراحی وساخت سوله ها- ساختمانهای پیش ساخته- یخچالها و سرد خانه ها و… باز کرده است. تحولی عظیم که باعث شد ماشین های حمل مواد غذایی به صورت مجهزتر و اصولی تر ماموریت های خود را برای سیستم های توزیع انجام دهند. ماشین های حمل دارو بهتر کار کنند و در فرایند انبارش ؛ میوه هایی که حاصل دسترنج کشاورزان زحمتکش جهان بود سالم تر ومفیدتر بمانند.

انواع ساندویچ پانل :

الف –دسته بندی براساس سطح جدار مبنا:

۱- ساندویچ پنل های دوطرف آهن

۲-ساندویچ پنل های یک طرف آهن ویک طرف غیر آهن

۳-ساندویچ پنل های دو طرف کامپوزیت

۴- ساندویچ پنل های سطح آلومینیومی

۵- ساندویچ پنل های آکوستیک

ب- دسته بندی براساس حجم عایق

۱-ساندویچ پنلهای پلی اورتان Pu

۲-ساندویچ پنلهای پلی استایرن EPS

۳-ساندویچ پنلهای xps

۴- ساندویچ پنلهای پشم سنگ

۵- ساندویچ پنلهای پشم شیشه

۶-ساندویچ پنل های پوکه ها ومصالح معدنی

ج- دسته بندی براساس فرایند تولید

۱-تولید ساندویچ پنل با روش دستی Batch to Batch

۲- تولید ساندویچ پنل به روش اتوماتیک(Sandewich panel production line)

اطلاعات بیشتر و جامع در مورد >>> ساندویچ پانل

 

رول فرمینگ

رول فرمینگ یک فرایند بسیار پر کاربرد ولی در عین حال ناشناخته و گمنام است. علت اینکه از رول فرمینگ به عنوان یک فرایند پر کاربرد و مهم یاد می‌کنیم این است که این فرایند در طول نیم قرن اخیر به عنوان پربازده‌ترین تکنولوژی شکل دهی فلزات رشد کرده است.حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد از تمام فولادهای تولید شده توسط کارخانه‌های آمریکا توسط فرایند رول فرمینگ تولید شده‌اند که این مقدار از فولاد مورد استفاده در صنعت خودرو سازی بیشتر می‌باشد.با وجود این که روزانه صدها وسیله، خودرو، ساختمان، ماشین آلات کشاورزی، مخازن و سایر محصولات که توسط رول فرمینگ تولید شده‌اند، می‌بینیم و استفاده می‌کنیم اما اکثر افراد که خارج از این حرفه هستند حتی کوچکترین ترین آشنایی با این صنعت ندارند.اکثر مردم درک و تصوری نسبت به فرایندهای فرجینگ (آهنگری)، ریخته‌گری و جوشکاری دارند اما در مورد رول فرمینگ این آشنایی وجود ندارد.

همانطور که می دانید یکی از مهمترین تحولات در صنعت ساختمان با اختراع کناف به وقوع پیوست به طوریکه مزایای عمدهٔ این ماده سبب شد تا به سرعت جایگزین مصالح سنتی شود.ویژگی‌هایی همانند سرعت و سادگی نصب، دسترسی به تاسیسات، مقاومت در برابر زلزله، عایق حرارتی و … سبب شد تا کناف سرعت ساخت‌وساز و بحران انرژی را تا حد زیادی تحت تأثیر خود قرار دهد.گستردگی امروز محصولات کناف، قطعاً برایند سالها تلاش روبه جلو و روز افزون متخصصان این رشته است. محصولات کناف از دو بخش عمده تشکیل می‌شوند:

بخش اول) تجهیزات فلزی

این محصولات از جنس فلز هستند و شامل تجهیزات زیر سازی مثل F47، U36، L25(مقطع نبشی)، استاد (مقطع C) و رانر (مقطع U) و اتصالاتی نظیر کلیپس، براکت و همچنین سازه‌های دکوراتیو نظیر سپری T60، T120 و T360 می‌باشد.

بخش دوم) صفحات روکش دار گچی

بخش دیگری که سازه‌های کناف عمدتاً از آن تشکیل شده‌اند، شامل محصولات بر مبنای گچ نظیر گچبرگ، تایل و پانل‌های گچی می‌شود.

ماشین سازی پویا برش اراک مفتخر است که در همه زمینه‌های منتهی به محصول در بخش کناف فعالیت مفید و سازنده داشته است. این مجموعه علاوه بر طراحی و ساخت دستگاه‌های رول فرمینگ سفارشی در زمینه ساخت تجهیزات زیرسازی کناف، به طراحی و تولید دستگاه‌های رول فرمینگ تولید پروفیل‌های گچبرگ و تایل نیز مشغول است.

اطلاعات بیشتر و جامع در مورد >>> رول فرمینگ

 

تیغه کرکره برقی

کرکره برقی چیست؟ کرکره‌های برقی (غلتکی) کرکره‌هایی هستند که در بالای درب یا پنجره نصب شده‌اند و می‌توان آن‌ها را به پایین رول کرد تا هنگامی که لازم  باشد از درب یا پنجره محافظت کند. کرکره‌های برقی در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند که برای تمامی خانه‌ها و همچنین فروشگاه‌ها مناسب باشند و به این معناست که متقاضیان به راحتی می‌توانند کرکره برقی مناسب خانه و یا فروشگاه خود را پیدا کنند.

کرکره‌های غلتکی جدید معمولا از فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. اولین کرکره برقی آلومینیومی در آلمان توسعه یافت و از آن زمان به بعد به کرکره‌های غلتکی انتخابی برای تولیدکننده‌ها، صاحبان املاک و همچنین توسعه دهندگان املاک تبدیل شدند. کرکره‌های غلتکی شامل تیغه‌های آلومینیومی هستند که به یکدیگر وصل می‌شوند تا سدی محافظ برای پنجره‌های باز، درب‌های گاراژ  و نیز درب‌های فروشگاه‌ها باشند. در هر تیغه آلومینیومی، لایه‌هایی از فوم‌های عایق بندی شده ویژه قرار داده شده است تا جاذب گرما در تابستان‌ها باشند و در زمستان‌ها گرمای داخل فروشگاه‌ها را نگه دارند. 

ا توجه به مشکلات عمده تیغه کرکره‌های آلومینیوم (استحکام پایین در برابر ضربه و رطوبت، هزینه بالا، سر و صدای زیاد، خود رنگ نبودن و …)، نسل جدید این محصولات که ” تیغه کرکره فوم دار” نامیده می‌شوند وارد بازار شدند.

تیغه کرکره‌ها به دو روش رول فرم و اکستروژن تولید می‌شوند. تیغه کرکره‌های تولید شده به روش اکستروژن به علت مشکلات این روش تولید (ترک‌های داخلی و سطحی، تمرکز تنش، الگوهای جریانی، خراش سطحی و …) استحکام و کیفیت پایین‌تری نسبت به روش رول فرم دارند.

تجربه موفق طراحی و تولید دستگاه‌های رول فرمینگ در شرکت پویا برش انگیزه‌ای شد تا با تشویق مشتریان و باتوجه به نیاز کشور طراحی و ساخت این دستگاه نیز در دستور کار این شرکت قرار گیرد. تلاش شبانه روزی متخصصان ما در بخش طراحی و مهندسی موجب شد تا با الگوبرداری از بهترین نمونه‌های روز دنیا موفق به تولید و بومی سازی دانش ساخت این دستگاه داخل کشور شویم.

اطلاعات بیشتر و جامع در مورد >>> تیغه کرکره برقی

لینک های دانلود

مشخصات

نظرات

تمامی حقوق متعلق به جالبستان بوده است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
بازی انفجار سایت بت اسپات