راه های از بین رفتن مورچه درون گلدان

راه های از بین رفتن مورچه درون گلدان

آفت هایی که درون خاک گلدان ها قرار داره خیلی سریع تکثیر شده تا اندازه ای که سبب خراب شدن گیاهان می شود.خاک درون گلدان سبب شده آفت هایی مثل شنه ، مورچه ، کنه و دیگرحشره ها را داشته باشند.آفت هایی که درون گلدان بوده را باید سریع تشخیص داده تا به گیاهان صدمه ای وارد نکنند.

علایم داشتن آفت در خاک گلدان مثل پژمردپی گیاه ، زرد شدن برگ ها و یا سوراخ شدن برگ های گیاه می باشد.گیاهانی که سالم بوده معمولا مقاومت زیادی را در مقابل آفت ها نشان داده ولی گیاهانی که ضعیف بوده خیلی سریع از بین می روند.

درسته که مورچه ها ممکن است مزاحمت ایجاد کنند ولی به گیاهان شما صدمه ای وارد نخواهند کرد.مورچه ها جذب عصاره شیرین ترشح شده از دیگر آفت های موجود در خاک مثل خستر و شته می شوند.مورچه های آتشین علاقه دارند که لانه های خود را داخل گیاهان پلدانی بسازند و در بین برگ و شاخه های آن ها مخفی گردند.

مورچه ها در واقع به گیاهان حمله نکرده و به دنبای شیشک و حشرات دیگر می باشند.این حشره ها آفت های گیاهان شما بوده و به آن ها صدمه وارد خواهند کرد.مورچه ها دوست دارند از عسلک تغذیه داشته باشند.عسلک در اصل فضله تولید شده به وسیله این حشره ها و آفت می باشد.عسلک برای محافظت کردن از حشره در برابر دشمن طبیعی آن می باشد.

بهترین روش برای رها شدن از مورچه ها استفاده از ترکیب طعمه مورچه و صابون آفت کش بوده و می توانید کمی طعمه مورچه تهیه کرده و آن را در راه عبور مورچه ها به طرف گلدان بگذارید.به احتمال زیاد مورچه ها لانه بزرگتری در بیرون از گلدان داشته و طعمه ای که برای آن ها قرار داده اید را با تصور اینکه فکر کنند غذا است به طرف لانه ببرند و همه کلونی آن ها هم از بین می رود.این کار مشکل مورچه ها را هم در آینده کاهش خواهد دارد.

بعد گلدان را به بیرون از خانه برده و آن را درست تا ارتفاع خاک روی گلدان در محلول حاوی ۱ تا ۲ قاشق صابون آفت کش و یک لیتر آب مخلوط نمایید.صبر کنید که گلدان شما برای مدت ۲۰ دقیقه در این محلول مخلوط گردد.این امر سبب شده که هر مورچه ای که در خاک باقی مانده هم از بین ببرد.اگر مشاهده کردید که مورچه ای روی گیاه مانده آن را در بیاورید و بعد از ۲۰ دقیقه گلدان را از آن محلول خارج کرده و صبر کنید آب آن خارج گردد.

گیاه نعنا هم سبب شده که در دفع کردن آفت های خاک گلدان تاثیر داشته نعنا سبب شده که از رشد مورچه ، شته ها ، سوسک ،ژاپنی و دیگر حشره ها جلوگیری می نماید.استفاده کردن از نعنای خشک ه می تواند کلونی مورچه ها را از بین برده و آن ها را دور نماید.

 

لینک های دانلود

مشخصات

نظرات

تمامی حقوق متعلق به جالبستان بوده است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
بازی انفجار سایت بت اسپات