شرایطی که بعد از ازدواج تغییر می کند

شرایطی که بعد از ازدواج تغییر می کند

 

ازدواج فرآیندی اسـت کـه طی ان دو نفر رابطه خودرا عمومی، رسمی و دائمی میکنند. بـه هم پیوستن دو نفر در پیوندی اسـت کـه فرضاً تا زمان مرگ ادامه دارد، اما در عمل اغلب با جدایی یا طلاق کوتاه می شود.

زندگی بعد از ازدواج تغییر می کند

ازدواج فصل جدیدی را در زندگی هر فرد رقم میزند. دلیلی وجوددارد کـه چرا از زوجی کـه بـه تازگی ازدواج کرده‌اند، سؤال میشود کـه آیا بعد از گفتن «من واقعاً احساس متفاوتی دارند» یا خیر. پاسخ احتمالاً یک «بله» قاطع اسـت و نه فقط بـه این دلیل کـه آن ها یک زن یا شوهر دارند.

 

زمانی کـه ازدواج کردید، حساب های‌ بانکی خودرا بـه اشتراک میگذارید، زمانی برای تنهایی ندارید و باید نحوه سازش را بیابید. در حالی کـه عده ای از این تغییرات جزئی هستند، برخی دیگر می‌توانند تأثیرات زیادی بر سلامت جسمی و روانی و حتی شخصیت شـما داشته باشند. از دلگرم کننده تا ناراحت کننده، ما همه ی راه هایی را کـه زندگی شـما بعد از ازدواج تغییر می کند را کشف کرده ایم.

 

۱٫ شما بیشتر کار می کنید.

زن پیشگام در جلسات تجاری زندگی پس از ازدواج تغییر می کند. بعد از ازدواج، موفقیت های‌ شـما بـه اشتراک گذاشته می شود. هر بار کـه ترفیع یا افزایش حقوق دریافت می کنید، همسرتان نیز از موفقیت های‌ شـما لذت می‌برد و از انها سود میبرد و بالعکس.

در مقاله‌ای برای عروس‌ها، اما استراوب هشدار می دهد کـه این بدان معناست کـه شـما با دانستن این‌که برای خود و همسرتان تأمین میکنید، حتی اگر هردو شغل دارید، احتمالاً سخت‌تر کار خواهید کرد

 

۲٫ زمان سریعتر می گذرد

زمان بسیار سریع تر از یک زوج متاهل حرکت می کند. زمانی کـه طول کشید تا از غریبه بودن کـه دریک دفتر کار می کردیم بـه متاهل شدن رسیدیم، مانند صدها زندگی بود کـه هر کدام نتایج ممکنی داشت، مانند کتاب ماجراجویی خودت را انتخاب کن. “باهم بودن – متاهل، یک تیم – باعث شده تا شش نفر آخر مثل یک پلک زدن باشند.

 

۳٫ شما برای تجربیات جدید بازتر هستید.

از آنجایی کـه بعد از ازدواج بیشتر از هر شخص دیگری در زندگی خود همسرتان را خواهید دید، بهترین و زشت ترین جنبه های‌ وی را خواهید دید. از آنجایی کـه بیشتر بـه این عادت می کنید کـه همه ی چیز را کنار هم بگذارید، ممکن اسـت آسیب پذیرتر شوید و بـه تجارب دیگر نیز باز باشید. بعد از این‌که بـه کسی اجازه دادید تا تمام بخش های‌ شـما را بشناسد، بـه احتمال زیاد در مورد امتحان کردن چیز جدید ترس کمتری خواهید داشت.

 

۴٫ شما با وجدان تر هستید

بر اساس مطالعه‌ای در دانشگاه جورجیا درسال ۲۰۱۷ کـه زوج‌های‌ دگرجنس‌گرا را مورد بررسی قرار داد، شوهران پس از ازدواج با وجدان‌تر شدند، بـه این معنی کـه بیشتر بـه نیازهای همسرشان توجه می کردند. در گفتگو ای با The Cut، جاستین لاونر، نویسنده این مطالعه، گفت کـه تغییر در مردان “ممکن اسـت منعکس کننده این واقعیت باشد کـه همسران انها آن ها را تشویق میکنند تا کمی وظیفه شناس تر باشند و این موضوع را تقویت می کند.”

 

۵٫ تو بیشتر درونگرا هستی

مطالعه دانشگاه جورجیا همچنین نشان داد کـه در طول یکسال و نیم اول ازدواج، مردان بـه احتمال زیاد درونگراتر می‌شوند. بـه عنوان یک زوج، در واقع، بـه احتمال زیاد درونگراتر خواهید شد.

 

۶٫ تو کمتر موافقی

طبق مطالعه دانشگاه جورجیا، هم مردان و هم زنان در ۱۸ ماه اول ازدواج رشد کمتری دارند. با این داده ها، جای تعجب نیست کـه می گویند سال اول ازدواج سخت ترین سال اسـت.

 

۷٫ ثبات عاطفی شما تغییر می کند.

تحقیقات دانشگاه جورجیا همچنین نشان داد کـه ازدواج برای ثبات عاطفی زنان مفید اسـت. نویسندگان این مطالعه حدس می‌زنند کـه تعهد ازدواج تأثیر مثبتی بر روان رنجوری زنان دارد کـه با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

 

۸٫ به احتمال زیاد دچار بحران هویت خواهید شد.

پزشک رابین زیگر، یک درمانگر کـه با جامعه LGBTQIA+ کار میکند، میگوید پس از ازدواج بـه اسانی میتوان دریک نوع بحران هویت گرفتار شد.

دریک ازدواج، ما اغلب بـه «نقش‌ها» می‌لغزیم و این میتواند در سطح ناخودآگاه اتفاق بیفتد. “شـما ممکن اسـت از خود بپرسید “من هم اکنون کی هستم؟” ممکن اسـت احساس سردرگمی کنید، اما زمانی کـه ما با این فصل جدید در زندگی خود سازگار می‌شویم، این امر کاملاً عادی اسـت.”

 

 

۹٫ شما پول را متفاوت خرج خواهید کرد.

نحوه خرج کردن انها پس از ازدواج بـه طور قابل توجهی تغییر کرده اسـت. استفاده از حساب‌های‌ بانکی مشترک عجیب بـه نظر می رسد، زیرا میتوانید همه ی چیزهایی را کـه شریک زندگیتان در ان خرج میکند و بالعکس، ببینید. نکته مثبت این اسـت کـه شـما را نسبت بـه میزان خرج کردنتان بیشتر آگاه می کند.

 

۱۰٫ شما راز نخواهید داشت

همان طور کـه احتمالاً می توانید تصور کنید، ازدواج بـه معنای پایان هر ظاهری از حریم خصوصی اسـت. متوجه خواهید شد کـه همه ی عمیق‌ترین و تاریک‌ترین رازهای شـما اکنون برای همسرتان دانش عمومی خواهد بود. ممکن اسـت وحشتناک بـه نظر برسد، اما در واقع می تواند آزاد کننده باشد.

 

۱۱٫ عادات تلفن شما تغییر می کند.

عادات پیامک شـما پس از ازدواج کاملاً تغییر می کند، بـه خصوص در هنگام برقراری ارتباط با همسرتان.

“متون شـما بـه نقطه اسـت. “امشب چه کنیم؟” یک سوال ساده اسـت کـه بـه شـما پاسخ میدهد. زمانی کـه تنها چیزی کـه می خواستید بدانید شام چه چیزی می خورید، هیچ نشانه‌ای از شکلک صورت چشمک‌زن وجود نخواهد داشت کـه شـما را از مسیر خارج کند.

 

۱۲٫ زمان شما با دوستان تغییر می کند.

اکنون کـه رسماً کاملاً خودرا بـه شخص دیگری اختصاص داده اید، منطقی اسـت کـه وقت شـما با دوستان ارزشمندتر شود. افراد تازه ازدواج کرده بـه احتمال زیاد در تعطیلات آخر هفته و بعد از کار با دوستان، فعالیت های‌ آرام بیشتری را برنامه ریزی میکنند و از ماجراجویی های‌ بزرگ‌تر برای انجام یک زوج متاهل صرفه جویی می‌کنند.

 

۱۳٫ شما خودکنترلی بیشتری نشان می دهید.

از نظر آماری، طبق مطالعه ای کـه توسط دانشگاه تیلبورگ انجام شده اسـت، هم مردان و هم زنان در طول زندگی مشترک خود نظارت بهتری از خود نشان میدهند. محققان دریافتند کـه زوج ها این مهارت را از طریق مشاجره التیام می بخشند.

در نهایت متوجه میشویم کـه بهتر اسـت بـه جای از دست دادن نظارت و گفتن حرف هایی کـه می تواند ازدواجمان را بـه خطر بیندازد، زبانمان را گاز بگیریم. زیرا خطرات بیشتر از همیشه اسـت.

 

۱۴٫ دیگران را راحت تر می بخشید.

مطالعه دانشگاه تیلبورگ همچنین نشان داد کـه افراد متاهل تمایل دارند یک دیگر رابا آسانی بیشتری ببخشند. بعلاوه، ازدواج بـه طور کلی باعث گذشت هم مردان و هم زنان می شود.

 

۱۵٫ دیگر احساس رقابت با همسرتان ندارید.

از آنجایی کـه اکنون یک واحد تیمی هستید، فشار کمتری برای رقابت با همسرتان احساس خواهید کرد از این‌که چه کسی بیشترین درآمد را دارد تا چه کسی سریع‌ترین دویدن را روی تردمیل انجام دهد. اکنون کـه متاهل هستید، واقعاً درکنار هم هستید.

 

۱۶٫ پایگاه خانه شما تغییر می کند.

اگر چه ممکن اسـت زیاد در مورد این واقعیت فکر نکرده باشید، اما احتمالاً پایگاه اصلی شـما قبل از ازدواج با شخصیت والدینی وجود داشته اسـت. اگر تا بـه حال شغل خودرا از دست داده اید یا یک شکست سخت را تجربه کرده‌اید، بـه ان عضو خانواده تکیه خواهید کرد تا بـه شـما کمک کند تا دوباره روی پای خود بنشینید. حال این مسئولیت بر دوش همسرتان اسـت. پایگاه خانه شـما با آن ها وجوددارد، کـه می تواند یک تغییر بزرگ باشد.

 

 

۱۷٫ رابطه جنسی خیلی بهتر خواهد شد.

در حالی کـه درست اسـت کـه میل جنسی شـما بـه محض گره زدن کاهش می‌یابد، صمیمیت بیشتر کـه با ازدواج بـه وجود می‌آید نیز باعث می شود تمایل بیشتری بـه امتحان چیزهای جدید در رخت خواب داشته باشید.

بـه گفته ناداشا الکرسون، کارشناس و مربی روابط، این صمیمیت تازه کشف شده، کلید سکس بهتر اسـت. او می گوید: “لذت شدیدتر اسـت زیرا لحظات نامطمئن کمتری وجوددارد. شـما بـه خوبی یک دیگر را می شناسید و احساس اسانی می کنید، و آرامش باعث می شود کـه بتوانید آسان تر بـه ارگاسم برسید.”

 

۱۸٫ در مورد اینکه زمان تنهایی می خواهید کمتر احساس گناه می کنید.

حتی اگر قبل از ازدواج باهم زندگی میکردید، زندگی مشترک بـه عنوان یک زوج متاهل کاملاً متفاوت اسـت. ناگهان، شـما بـه معنای واقعی کلمه همه ی جنبه های‌ زندگی خودرا باهم بـه اشتراک میگذارید.

در نتیجه، زمان تنهایی شـما بسیار باارزش تر می شود، بنابر این بـه احتمال زیاد هر دوی شـما با پذیرش این واقعیت کـه هر چند وقت یکبار بـه دوری از یک دیگر نیاز دارید، احساس اسانی بیشتری خواهید کرد. چه از طریق گذراندن در اتاق‌های‌ مختلف خانه یا گذراندن شب‌ها برای گذراندن با دوستان یا سایر خانواده‌ها، آسان‌تر می توانید راهی را پیدا کنید کـه زمان تنهایی را در اولویت قرار دهید.

 

۱۹٫ تعطیلات شما تغییر خواهد کرد.

قبل از ازدواج، جایی کـه هر تعطیلات را سپری میکردید ممکن بود خیلی مورد مناقشه نبود. احتمالاً از رفتن بـه جشن های‌ خانوادگی بدون شریک زندگی خود احساس امنیت نمی‌کنید.

با این حال، اکنون کـه متاهل هستید، تقریبا لازم اسـت کـه در مجالس تعطیلات خود بـه عنوان دو نفر شرکت کنید. بـه عنوان یک زوج متاهل، باید تصمیمات جمعی در مورد تعطیلات خود بگیرید، کـه احتمالاً بـه معنای انجام نوعی فداکاری اسـت.

 

۲۰٫ شما یاد خواهید گرفت که چگونه مصالحه کنید.

در حالی کـه شـما نباید بـه طور کامل شادی و رفاه خودرا برای همسرتان بـه خطر بیندازید، یادگیری نحوه گوش دادن و سازش در مورد مسائل بحث برانگیز چیزی اسـت کـه از طریق ازدواج یاد خواهید گرفت. در واقع، سازش کلید یک رابطه پایدار و سالم اسـت.

 

۲۱٫ وزنت اضافه میشه

بر اساس تحقیقات دانشگاه ایالتی اوهایو درسال ۲۰۱۱؛ زنان بیشتر پس از ازدواج وزن خودرا افزایش میدهند. برای مردان، احتمال افزایش وزن پس از طلاق بیشتر اسـت.

 

 

۲۲٫ شما مسئولیت های بیشتری خواهید داشت.

وقتی ازدواج می کنید، شخص دیگری دارید کـه باید از او مراقبت کنید و نگران او باشید، کـه مسئولیت بزرگی اسـت.

اما از نظر عملی، مهم اسـت کـه مشخص کنید چه کسی دقیقاً در زندگی و خانه شـما مسئول چه چیزی اسـت. مطالعه‌ای از آتلانتیک درسال ۲۰۱۳ بـه این نتیجه رسید: «تجربه همسران در مدیریت مسئولیت‌های‌ خانگی با رفاه فردی و ابراز صمیمیت تداخل می کند. زوج‌هایی کـه درک مشترکی از مسئولیت‌های‌ مربوطه خود داشتند، کمتر رفتار یک دیگر را زیر نظر داشتند و از آن ها انتقاد می کردند.

 

۲۳٫ شما مایل به گفتگوهای ناخوشایند هستید.

اگر بـه معنای سالم نگه داشتن ازدواج شـما باشد، تمایل بیشتری بـه گفتگوهای دشوار دارید. آن ها می گویند: «وقتی شروع بـه فکر کردن درباره باهم بودن برای چندین دهه میکنید، تمایل بیشتری برای وارد شدن بـه مکالمات ناخوشایند پیدا میکنید، اگر قرار اسـت بـه سلامت طولانی‌مدت رابطه شـما کمک کنند.

 

۲۴٫ الگوهای خواب شما تغییر می کند.

الگوهای خواب شـما زمانی کـه شب بـه شب درکنار همان فرد دراز می کشید تغییر می کند. چه اکنون باید بـه طور کامل بـه خوابیدن در وضعیت متفاوت عادت کنید یا بـه این واقعیت عادت کنید کـه همسرتان در طول شب خروپف میکند یا در اطراف حرکت میکند، ناگزیر باید تنظیماتی را انجام دهید تا بهتر با همسرتان هماهنگ شوید.

 

۲۵٫ آخر هفته های بیشتری را در خانه می گذرانید.

بعد از ازدواج، کمتر احتمال دارد کـه هر آخر هفته برنامه ریزی دقیقی انجام دهید. در واقع، شـما حتی شروع بـه ترجیح تعطیلات آخر هفته بدون استرس و پر از آرامش خواهید کرد.

 

۲۶٫ دیگران تعهد شما را جدی تر می گیرند.

این احساس مشترک وجوددارد کـه اگر متاهل هستید، دیگران رابطه شـما را بسیار جدی تر میبینند. بـه محض این‌که بـه شخص دیگری کـه احتمالاً با آن ها معاشقه می کند میگویند کـه ازدواج کرده‌اند، ان شخص فوراً از ان عقب‌نشینی میکند، بیشتر از این‌که بگوید دوست پسر یا دوست دختری دارد.

 

۲۷٫ شما بیشتر روی سلامتی خود سرمایه گذاری می کنید.

با توجه بـه دانشکده دکتری هاروارد، مطالعات متعددی بـه این واقعیت اشاره دارد کـه داشتن یک رابطه شاد و سالم باعث افزایش طول عمر شـما می شود، زیرا بر سلامت روان و تمایل شـما بـه ورزش و تغذیه سالم تأثیر می‌گذارد. بـه هرحال، حالا کـه کسی را دارید کـه با او اینکار را انجام دهید، ورزش کردن چندان بد نیست.

 

۲۸٫ احساس ثبات بیشتری می کنید.

زنان پس از ازدواج، احساس ثبات بیشتری در مورد همه ی چیز در زندگی خود داشتند. جای تعجب نیست کـه این ثبات بـه رابطه آن ها نیز منجر شد. یک زن نوشت: «دعوا متفاوت اسـت. “دیگر ان ترس کوچکی کـه قبلا داشتم وجود ندارد، “باشه، این می تواند باشد. این می تواند شروع یک جدایی باشد.”

 

۲۹٫ ممکن است نظر شما بیشتر باشد.

اکنون کـه با کسی کاملاً آسان هستید، بـه احتمال زیاد نظرات خودرا با شریک خود و حتی در نهایت با دیگران آشکارتر بیان می کنید. بـه نظر نمی‌رسد بیان کامل خود عواقب شدیدی در ازدواج داشته باشد، زیرا تا حدی همسرتان بدون توجه بـه این‌که بکنید یا بگویید درکنار شـما خواهد بود.

 

۳۰٫ شما به طور شهودی با همسرتان در ارتباط هستید.

شـما شریک زندگی خود نمیشوید، اما بعد از مدتی کـه ازدواج کرده‌اید، بـه طور شهودی باهم ارتباط برقرار می کنید. از آنجایی کـه شـما انها را بـه خوبی می شناسید، می توانید حرکت بعدی آن ها را بادقت پیشبینی کنید و حتی ممکن اسـت علایق، دوست نداشتن ها و عادات انها بر شـما تأثیر بگذارد.

برگرفته از سایت تالاب

لینک های دانلود

مشخصات

نظرات

تمامی حقوق متعلق به جالبستان بوده است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
بازی انفجار سایت بت اسپات