حسادت در زندگی زناشویی

حسادت در زندگی زناشویی

کلا اگر حسادت در زندگی چندان باشد سبب افراط ودر نهایتا جدایی میشود ، پس همه ی وقت سعی کنید با همسر خود همفکر و هم اعتقاد باشید .

حسادت میتواند زندگی زناشویی را از بین ببرد , کمی حسادت، ذات بشر هست و همه ی وقت هم به این معنی نیست که اگر حسادت کردیم، اتفاق خیلی بدی افتاده. گاهی حسادت نشان میدهد که واقعا عاشق طرف مقابل‌مان هستیم و دوست نداریم ببینیم رابطه‌مان مورد تهدید قرار گرفته.

اما اگر حسادت چیزی فراتر از یک تفکر گذرا باشد چطور؟ اگر جزو آنهایی هستید که حسادت را مدام در وجود خود احساس میکنید هشدارهایی برای‌تان داریم.

 

در ابتدای زندگی مشترک، زن و مرد طبق معمول نسبت به هر چیز متفاوتی بی‌انتها احساس حسادت میکنند.

 

هر شخصی تقریبا میداند که چه چیزی بیشتر باعث برانگیخته شدن احساس حسادتش می شود. جنسیت شما هم میتواند تعیین کند که چه نوع رفتارهایی حسادت‌تان را برانگیخته میکند.

 

زن‌ها وقتی که حس کنند همسر یا مرد مورد علاقه‌شان از نظر عاطفی به آن ها خیانت می کند، شدیدا احساس حسادت می کنند، اما مردها بیشتر نسبت به خیانت جسمی حسود میباشند.

 

اگر همسرتان پیشینه‌ی خیانت داشته باشد، حسادت شما توجیه پذیرتر خواهد بود. اما اگر حسادت شما بیشتر اساس‌ی پارانویا داشته باشد تا حقیقت چطور؟

 

افکار وسواسی و غیرمنطقی دارید 

وقتی همسرتان را در حال صحبت با یک نفر دیگر میبینید، طبیعی هست که در درون‌تان کمی احساس حسادت کنید. اما اگر این افکار، جنبه‌ی وسواس بخود بگیرند و بیشتر از حد طبیعی خود طول بکشند چطور؟

 

اگر چنین شرایطی داشته باشید، مقدور هست بر اساس همین افکار مزاحم رفتار کنید و واکنش نشان دهید، حتی وقتی که میدانید دقیقا غیر منطقی میباشند.

 

آیا مدام موبایل همسرتان را چک می کنید یا پیام‌های صفحات اجتماعی‌اش را دنبال میکنید؟ این نشاندهنده‌ی ریشه دواندن حسادت در وجود شماست.

 

برای این که اثبات کنید حق با شماست خودتان رابه هر دری میزنید 

حسادت بیمارگونه، فریبنده هست. دوران‌هایی مقدور هست بدانید و آگاه باشید که رفتارتان نادرست و غیرعاقلانه هست، اما گاهی هم مقدور هست به هر آب و آتشی بزنید و تقلا کنید که اثبات کنید همسرتان یک خائن هست. مقدور هست احساس کنید ضروری هست اثبات کنید حسادت شما مورد تائید و توجیه پذیر هست.

 

این می تواند حاوی تعقیب هر حرکت همسرتان شود و یا حتی رویارویی با کسیکه فکر می کنید همسرتان با او بشما خیانت میکند. اگرهم پیشینه‌ی مورد خیانت مواقع شدن در قبل یا گول خوردن را داشته باشید، خیلی بیشتر از این افکار و رفتارها زجر خواهید برد.

حسادت، ریشه در ناامنی و بی اعتمادی دارد‎

 

اطمینان بنفس پایینی دارید 

حسادت، ریشه در ناامنی و بی اعتمادی دارد، که بعدا می تواند به شکل تمایل به در تملک گرفتن طرف مقابل، محدود کردن آزادی او یا نظارت رفتارهایش دربیاید که خیلی زود باعث خودبراندازی خواهد شد.

 

اگر افکارتان شدیدا حسادآمیز هست باید بررسی کنید اخیرا چه تغییرات اضطراب برانگیزی در زندگیتان روی داده هست، بعضی از این نوع تغییرات میتواند برای آنهایی که اطمینان بنفس پایینی دارند، حسادت برانگیز باشد.

 

اختلال روانی دیگری دارید

حسادت بیمارگونه، به خودی خود یک اختلال روانی نیست، بلکه بیشتر علامتی از یک مسئله‌ی بزرگ تر هست. تعداد زیادی از افرادی که گریبانگیر اسکیزوفرنی یا اختلال توهم میباشند، شدیدا حسود میباشند.

 

اگر احساس میکنید حسادت شما کم کم در حال افزایش هست و رابطه‌ی زناشویی و زندگی مشترک‌تان را تحت تاثیر قرار داده، حتما به مشاور یا روانپزشک مراجعه کنید.

 

رفتارتان خشونت آمیز شده 

حسادت بیمارگونه می تواند از نظر روحی و عاطفی بشما و همسرتان آسیب بزند، اما این احتمال بسیار چندان هست که با شدت گرفتن حس حسادت، رفتارهای‌ خشونت آمیز و خطرناکی از شما سر بزند.

 

تعداد زیادی از آدم کُشی‌ها و جنایت‌ها از حسادت افرادی ناشی می شوند که همسرشان را متهم به خیانت می کنند. حتی اگر به این مرحله هم نرسد، خشونت‌های خانگی در منزل‌هایی که یکی از همسران به شدت حسادت می‌ورزد، متعارف میباشند که می‌تواندعواقب بسیار ناخوشایندی برای تمام اعضای خانواده داشته باشد.

 

چه می توانید بکنید 

شاید نسبت به رفتارهای حسادت آمیز خود آگاه باشید یا همسرتان چیزهایی بشما گفته باشد که شما را نسبت به رفتارهای غیر قابل قبول‌تان مطلع کرده باشد. به هر صورت حقیقت این هست:

 

 

اگر تغییری ایجاد نکنید، به سهولت می توانید همسرتان را از خود دور کرده و زندگی‌ مشترک‌تان را تباه کنید. رفتار درمانی شناختی در درمان حسادت بیمارگونه بسیار خوب هست.

 

این درمان حاوی شناسایی افکاری که بیشتر از هر چیزی حسادت‌تان را برمی انگیزد، به مساله کشیدن این افکار و عرضه‌ی استراتژی‌هایی برای پیشگیری از بروز مجدد در آینده می شود.

 

زمانی که بتوانید ریشه‌های پنهانی راکه افکار حسادت آمیزتان را تغذیه میکنند پیدا کنید، مطمئنا رابطه‌ای سالم‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت.

 

برگرفته از سایت تالاب

لینک های دانلود

مشخصات

نظرات

تمامی حقوق متعلق به جالبستان بوده است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
بازی انفجار سایت بت اسپات