خواندن ۵۰ عنوان کتاب در یک سال

مقدمه

افرادی که به مطالعه کتاب می­پردازند شامل چند گروه هستند. یک گروه در صورت نخواندن کتاب  شبشان روز نمی­شود و گروهی که به دلیل نداشتن وقت لازم شاید هفته ای فقط یک ساعت مطالعه کنند این گروه هرچند به خواندن رمان، داستان کوتاه، و کتاب­های دیگر دلتنگ نمی­شوند اما به دلیل اهمیت ندادن به مطالعه دچار عذاب می­شوند به مانند اینکه در طول هفته فقط کار کرده و استراحت نکرده باشم و در آخر هفته هم از تعطیلات استفاده نکرده باشیم. برای هر شخصی این موضوع پیش آمده است که در برخی موارد به فکر این موضوع باشد که ای کاش کتاب خود را همراه داشت. اما با به وجود آمدن کتاب الکترونیک این موضوع قابل حل شده است. اما به چه نحوی می­توانیم با کمک کتاب الکترونیک به تغذیه چشم و روح خود علاوه بر اهمیت دادن به خواب و خوراک و استراحت خود بپردازیم و سرعت مطالعه را بالا ببریم؟

شما می توانید کتابهای مختلف داستانی را از اینجا دریافت کنید

 

خواندن کتاب

 

مطالعه بیشتر با افزایش مهارت تمرکز عمیق

در صورت توجه به لیستی از کتاب­هایی که هر فرد باید در زندگی خود به مطالعه آن بپردازد به فکر راه و روش کتاب­خوان بودن افتاده باشید به طوری که بتوانید به کارهای روزانه خود نیز برسید و در عین حال حجم زیادی مطالعه داشته باشید. بر اساس یک امر ثابت شده سرعت و دقت رابطه عکس باهم دارند پس چه باید کرد؟ برای این کار کافیست قدرت تمرکز خود بر یک موضوع را افزایش دهید. چرا که اگر تمرکز لازم را روی کتاب نداشته باشید نمی­توانید به طور مثال ۵۰ کتاب را در یک سال مطالعه کنید. در صورتی که در یک محیط شلوغ نمی­توانید به مطالعه کتاب الکترونیک بپردازید از کتاب­های صوتی استفاده کنید و با هندزفری به مطالعه کتاب مشغول شوید به طوری که گذر زمان را حس نخواهید کرد.

تهیه لیستی از کتاب­هایی که می­خواهید بخوانید

در مرحله بعد یک لیست پنجاه­تایی از کتاب­های متنوع و مختلف بر حسب علاقه خود تهیه کنید به طوری که کتاب­ها در یک سبک خاص نباشند که چرا که مطالعه چندین مورد کتاب در یک سبک خاص می­تواند خسته کننده باشد و بهتر است تنوع کتابی از جمله داستان های آموزنده، تاریخی، علمی، رمان، شعر و … وجود داشته باشد و تمرکز خود را برای تغذیه روح و چشم خود بگذارید. همچنین می توانید اینگونه کتابها را از سایت کتابچین نیز دانلود نمایید

تنظیم زمان برای خواندن هفته ای یک کتاب

همانند زمانی که درس می­خواندید یا می­خوانید برنامه ریزی داشته باشید به طوری که سعی کنید در هرکجا که هستید روزانه به ۴۵ الی ۶۰ دقیقه مطالعه بپردازید در این بین برای دانستن سرعت مطالعه خود تعداد کلمات خوانده شده در یک دقیقه را بشمارید و اگر سرعت کمی داشتید سعی بر افزایش آن کنید اما به شرطی که همچنان قادر به درک معنا و مفهوم کتاب باشید.

خواندن هر کتابی راه و روش خود را دارد

نمی­توان نحوه خواندن همه کتاب­ها را یکسان دانست چرا که بعضی از کتاب­ها نیاز وقت بیشتری برای درک حتی یک سطر از خود را دارند اما بعضی کتاب­ها ممکن است تا چندین صفحه به راحتی و سادگی خوانده شوند چیز مهم در این بین این است که متوجه هدف خود از خواندن کتاب بشوید در صورتی که خواندن کتاب تاثیری بر روی شما نداشته باشد می­توانید از ادامه آن صرف نظر کنید و نخوانید در انتخاب کتاب حتما به نظرات و انتقادات دیگر خوانندگان آن توجه کنید و در صورت خواندن کتاب­های ترجمه ای به مترجم دقت داشته باشید تا بهترین ترجمه را در اختیار بگیرید و برای تهیه کتاب­های الکترونیک از سایت کتابچین می­توانید اقدام کنید.

کتاب الکترونیک

 

لینک های دانلود

مشخصات

نظرات

تمامی حقوق متعلق به جالبستان بوده است و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.
بازی انفجار سایت بت اسپات